הטיפים להריון בריא ומוצלח

מערכת שורש  ט אייר, תשפא  4/21/2021

כל מי שנכנסת להריון חולמת על לידה של תינוק בריא. אבל זה דורש עבודה ומשמעת וכאן נסביר בדיוק איך אפשר לשמור על הבריאות ולשאת הריון בריא ומוצלח!
.......................

הטיפים להריון בריא ומוצלח

תזונה כללית

באופן כללי, כולנו צריכים לשמור על התזונה שלנו כדי לשמור על בריאות הגוף שלנו. אבל בזמן ההיריון, הגוף זקוק להרבה יותר וכדי לשמור גם על בריאות העובר שבפנים, חשוב להקפיד על התזונה יותר מתמיד. זוהי הסיבה לכך, שנשים רבות נוטלות בזמן ההיריון תוספי תזונה כדוגמת פרנטל וכדומה ועל כך נרחיב מיד.

למה צריך תוספי תזונה כדוגמת פרנטל?

היות שבזמן ההיריון הגוף שלנו דורש יותר משאבים, חשוב להעניק לו אותם כדי לאפשר התפתחות תקינה של העובר. הבעיה היא, שרובנו לא באמת מצליחות לספק לגוף שלנו את כל מה שהוא צריך בתקופה הרגישה והמשמעותית הזו באמצעות התזונה היום יומית שלנו ולכן עלינו להיעזר בתוספים משלימים. חשוב לזכור, שנשים רבות נזקקות לתוספת של ברזל לקראת הלידה ובתחילת ההיריון לחומצה פולית ותוספים ייעודיים לנשים כמו פרנטל נותנים את המענה המלא הדרוש.

פעילות גופנית

אמנם ככל שההיריון מתקדם יותר קשה לבצע פעילות גופנית מכל סוג שהוא, אבל מאוד חשוב להשתדל לבצע אותה בכל זאת. כמובן, חשוב לעשות זאת עם השגחה ועם הדרכה של איש מקצוע, כשגם הרופא המטפל הוא בהחלט דמות כזו! כמו כן, מומלץ לא להתחיל בפעילות גופנית מאומצת דווקא בזמן ההיריון, אלא לנסות ולשמר את ההרגלים שהיו מלפני ההיריון ולהתאים אותם אל המצב החדש.

בדיקות שגרתיות

מן הסתם, כולנו עושות במהלך תקופת ההיריון בדיקות שונות כדי לבדוק את מצב ההיריון וההתפתחות שלו. אבל חשוב לא פחות לעקוב גם אחרי המצב הגופני הכללי שלנו! הכוונה היא לביצוע בדיקות דם כלליות, שיאפשרו לנו ולרופאים להיות במעקב אחרי המצב הבריאותי והתזונתי שלנו ולבצע את ההתאמות הנדרשות עם התפתחות ההיריון ועם ההתקרבות אל הלידה.

הכיני גופך ללידה

עם ההתקדמות בשלבי ההיריון וההתקרבות אל הלידה, חשוב להתכונן אליה היטב והכוונה היא לא רק לקורס הכנה ללידה, אלא גם להכנת הגוף. חשוב לזכור, שהלידה היא אירוע מאוד גדול לא רק מבחינה רגשית ומשפחתית, אלא גם מבחינה פיזיולוגית. לדוגמה, במהלך הלידה אנו מאבדות כמות גדולה של דם ונוזלים ולכן חשוב להגיע אל הלידה במצב הכי טוב שאפשר בעזרת פרנטל.

שתייה מרובה

כפי שהגוף זקוק לכמות גדולה יותר של כל אבות המזון כדי לפתח את ההיריון ואת העובר, כך הוא גם זקוק ליותר נוזלים. למעשה, התייבשות עלולה להוביל לצירים מוקדמים ואף ללידה מוקדמת ולכן חשוב מאוד להקפיד על שתייה מרובה של לפחות 3 ליטרים ביום. דבר חשוב נוסף שיש לזכור לגבי זה הוא, שגם אם קר בחוץ ואנו נמצאים במקום סגור ומחומם, האוויר יבש ולכן נדרשת שתייה מרובה לא פחות מאשר ביום חם.